Occitanie

Expression

Los Atots d’Òut e Garona

oc-couleur-1---copie.jpg

La varietat del paisatge ont alternan los promontòris, los vals, los puègs e los costals a atirat los òmes dempuèi l’Antiquitat.
Lo patrimòni arquitectural que testimonia d’aquela istòria, amb las bastidas, los castèls, las glèisas e las capèlas, es un atot pel desvolopament d’un torisme werd.
La lenga e la cultura occitanas que fan partida de l’identitat d’Agenés pòdon favorizar las relacions economicas e toristicas amb nòstres vesins catalans d’Espanha.
La riquesa del paisatge es ligada a una agricultura diversificada : arbres fruchièrs, vinhas, pradas per l’elevatge e policultura que preservan la natura.
Lo departament a sabut desvolopar e manténer un biais de viure qualitós.
La proximitat dels bacins bordalés e tolosenc es un factor de dinamisme economic.
L’activitat centrada a l’entorn de las aglomeracions d’Agen, Marmanda e Vilanuèva d’Òut, s’apieja sul teissut de TPE/PME.
De l’agricultura locala es nascuda una industria agro-alimentària innovairitz que l’Agropole n’es un exemple.
Mas los territòris mai rurals coma Viraselh abrigan d’entrepresas de tria coma Georgelin.
Dins los sectors de punta, cal citar la farmacia amb BMS/UPSA e mai recentament Fonroche pels panèus fotovoltaïcs.
Lo torisme es tanben un dels atots del departament, especialament amb Walibi, l’estacion termala de Castèthgelós o la navegacion fluviala sus Òut e Baïsa. Los Estats Generals del torisme que venon d’èsser lançats an vocacion a far raionar Òut-e-Garona delà de sas termièras.


Les atouts du Lot-et-Garonne


La variété du paysage, où alternent les promontoires, les vallées, les collines et les coteaux a attiré les hommes depuis l’Antiquité.
Le patrimoine architectural qui témoigne de cette histoire avec les bastides, les châteaux, les églises et les chapelles est un atout pour le développement d’un tourisme vert.
La langue et la culture occitanes qui font partie de l’identité de l’Agenais peuvent favoriser les relations économiques et touristiques avec nos voisins catalans d’Espagne.
La richesse du paysage est liée à une agriculture diversifiée : arbres fruitiers, vignes, prairies pour l’élevage et polyculture qui préservent la nature.
Le département a su développer et maintenir un mode de vie de qualité.
La proximité des bassins bordelais et toulousain est un facteur de dynamisme économique.
L’activité centrée autour des agglomérations d’Agen, Marmande et Villeneuve‑sur‑Lot s’appuie sur le tissu de TPE/PME.
De l’agriculture locale est née une industrie agroalimentaire innovante dont l’Agropole est un exemple.
Mais les territoires plus ruraux comme Virazeil abritent des entreprises de choix comme Georgelin.
Dans les secteurs de pointe, il faut citer la pharmacie avec BMS/UPSA et plus récemment Fonroche pour les panneaux photovoltaïques.
Le tourisme est également l’un des atouts du département avec Walibi, la station thermale de Casteljaloux ou la navigation fluviale sur le Lot et la Baïse. Les États généraux du tourisme qui viennent d’être lancés ont vocation à faire rayonner le Lot‑et‑Garonne au‑delà de ses frontières.

6e édition de la Quinzaine occitane